Summa sidvisningar

tisdag 28 augusti 2012

Köksgardiner, grönsaker och mat

Måste ju bara kasta in lite bilder.


Först ut i dagens bildregn är en closeup på Egons vänstra fot enligt begäran och önskemål från trogen läsare. Varsigo. Nästa bild ut blir på de nya köksgardinerna jag köpte för ett tag sedan...


Fönstret mot Bergsvägen..


Närbild på gardinernas mönster...
Sen följer vi väl upp det med bilder på mina omplanterade grönsaker nu när vintern står i antågande..


Grönsakerna/blomstren har fått ny blomjord och högst upp i krukan har jag satt färgad dekorsten bara för myset skull... Fatet under denna med en halvnaken brutta har jag hittat på Dollarstore för den ringa summan av 20riksdaler. För jag behövde ett enormt fat under min stora doktor Westerlund. (Har tyvärr ingen innebild på honom nu, eftersom han står i köket och jag sitter här.)


Min garderobsblomma med ny jord, kruka och även i detta fall färgad dekorsten. Barbapappan har jag fått av min bästis och den självlysande masken gillar jag att ha där. Lite kul bara.


Hittade en utebild på Doktor Westerlund. Ni ser han har en stor kruka, och behöver därför ett stort fat. Jag hoppas han vill övervintra med mig och fortsätta ge mig vackra små blommor och frid i själen nästa sommar...


Urgulligt.
Vad som inte är lika urgulligt var jag förra veckan, då jag var förkyld. Men när Mannen kom med kaffe på sängen så flinar man ju upp sig såklart.


Avslutar med en bild på en manick som jag köpte på  Biltema och nu knappt klarar mig utan.


Ja, jag vet att bilden är suddig, men så är det. Det är i alla fall en äggkokare och den fungerar superbra. Kostade endast 99kr och var enligt mig ett fynd! Värsta lyxen att koka ägg utan att glömma av sig.

Ja, det var det för nu. I övrigt kan jag meddela att jag ägnat faktiskt så gott som hela min dag än så länge med att skälla ut folk som inte kan beté sig, vrålat i telefonen och faktiskt hatat världen, vården och livet. Med lite flax så hoppas jag på fetsömn inatt för om inte min läkare ringer upp mig så kommer jag hitta henne. Tro mig, jag skojar faktiskt inte.

Nu mot kylskåpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar