Summa sidvisningar

onsdag 22 augusti 2012

Egon, Sannie och Diskmaskinen

Hej hej hej.

Det har hänt lite sedan jag skrev sist. Så jag ska försöka ta det i tur och ordning. Först så köpte vi ju Egon, det lilla gulliga släpet.


Sen har vi slipat, målat om och pimpat Egon!


Så nu ser han mycket lyxigare ut och mår bättre. De snygga däcken och aluminiumfälgarna har jag fått av äldste bonussonen. Så snygga! Det ska vara klass på grejerna förstår Ni.

I veckan gjorde jag en snabb affär och var och köpte äldste bonussonen med sambo en bänkdiskmaskin. För det tyckte jag de behövde.


Jag tror de uppskattade presenten och var så fiffig att jag även skickade med en flaska maskindiskpulver.

Nu till de lite tråkigare nyheterna.
I måndag så skulle jag och Mannen åka ut med Sannie på årets sista båttur och vara borta ett par nätter. När vi har tankat i Ettan och lastat alla grejer så begav vi oss ut på stora blå. I mynningen till Tjuvholmssundet så hördes en hemsk smäll. Det lät som att vi körde på en sten, men det var det inte. Något skar ihop och gick trasigt. Snabbt slut på den båtturen. Vi kunde ju inte göra så mycket annat än kasta ankare och ringa efter hjälp. Vi satt där vi satt i kanske tre timmar, passade på att äta middag och diska. Det är ju som behändigt när vi hade allt med oss. Sen kom Wilma och bogserade oss till hamnen.


Det gick bra och nu står Sannie i sin fålla och väntar på att bli upptagen och inspekterad. Vi ska göra det en dag det inte blåser och vi fixat hennes uppställningsplats bakom garaget. Sommarens båtåkande tog därmed ett abrupt slut. Väldigt tråkigt att Sannie gick sönder och jag hoppas att det inte är något allt för dyrt eller för komplicerat för att laga. Doktor Rickard ska undersöka henne när vi fått hem henne.

På väg mot hamnen så fotade jag den sista solnedgången ute med Sannie för i år.


En bra bild och en vacker kväll.
Tack för i sommar Sannie och ett stort tack till Mats Lager, Wilma och Viktor som kom till vår undsättning.

10-4 Pälsbollen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar