Summa sidvisningar

onsdag 1 augusti 2012

En toppen bra dag!

Hallå bloggen och alla mina kära läsare!

Idag har jag haft en toppenbrajättekanon dag! Den började som vanligt med att jag steg upp. Muttrade runt hemma och bestämde mig för att ringa min mamma och höra om vi kunde åka till Luleå och slösa lite pengar. Det tyckte mamma lät kul så vi for iväg. I bilen säger mamma helt lugnt "Då svänger vi om Elgiganten så får du välja en ny TV som du får i födelsedagspresent" Jag blev helt paff (dels för att den TV jag ville ha är svindyr och dels för att jag inte fyller år idag, men det tycke mamma var petitesser)!
Men sagt och gjort.Vi klampde in på affären, kikade runt ett tag sedan bestämde jag mig för en 55" LED TV!
Ringde Mannen som var på jobbet och berättade att jag var i TVbranschen, han höll på att ramla av stolen och svälja kaffekoppen hel tror jag.
Jag och mamma shoppade lite mera på Claes Ohlsson och fyndade bland annat gigastora badlakan, sen bjöd jag på lunch på Coop.  Junior hoppade av sig lite i mAx hoppborg.



Mamma och junior blåste hem med BMWn och Mannen hämtade mig på storheden. Där vi även passade på att köpa ett väggfäste och hämta ut TVn. Den gick PRECIS in i kombin!



Så här såg det ut i vårat vardagsrum innan...


Och detta är resultatet med nya TVn....


Tror knappast jag behöver skriva det, men jag gör det ändå! Vilken skillnad! Nu slipper jag kisa mot texten och ser allt. Den är toppen! Mamma vet redan att jag älskar henne men även det måste återigen skrivas. MAMMA JAG ÄLSKAR DIG! Och jätte jätte tack för hittills världens bästa present!

När vi monterade TVn på plats så gjorde vi även på byråns baksida några fiffiga kabelupphängningar...


Inga fler hängande kablar eller kabeltroll på golvet inte!

Ordning och reda, nu ska vi fixa kanalerna och rigga för vår gamla lilla TV som ska få nytt bo en våning upp. Blir nog dock en tripp på storheden imorgon för inköp av ett till väggfäste, lite antennkabel och några andra smågrejer. Då kommer junior få TV kanaler på sitt rum och även vi i vårt master bedroom!

10-4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar