Summa sidvisningar

måndag 6 augusti 2012

Knepiga djur, el och kablar

Todiloo ute i etern.

Om Ni undrade vad det var för konstigt djur som stod på vår gård förra veckan och såg ut så här;


Så kan jag berätta att det var vår vardagsrumsmatta som jag valde att tvätta upp ute. Ser väldigt lustigt ut men det funkade klockrent att rengöra den ute på detta vis. Med hjälp av vattenslang, tvättmedel och slutligen lite sköljmedel för lite doftens skull.


Det här sköljmedlet har jag fått av min mamma och det luktar verkligen gudomligt. Mental note to self; Åka på DollarStore och köpa mera!

I helgen tog vi det lugnt här i huset och ägnade vår lördag åt frosseri....


Godis! Mums. Lars-Viking var lyckligast i världen när han upptäckte dammsugaren som Mannen fått i present av min mamma. Han frågade snällt om han fick dammsuga hemma och givetvis!


Vikingen i städartagen!
På Söndagen så var vi iväg en sväng till en utanför ort och hälsade på vänner jag och junior. Då fick jag bland annat en ny kaffemugg som passar mitt behov av kaffe på morgonen.


Ni ser min vanliga kaffemugg till höger och min nya blåa till vänster. Som en kompis skrev på FB "En multifunktionskopp som i krislägen kan användas som hjälm" Så sant!

I söndags var det festival hemma hos oss för Mannen gjorde Langos!


Kocken i friterartagen.


Mmmmmm Langos! Det har inte mitt hjärta gjort för sista gången vill jag lova. Vad gott det var!!!

Idag var vi på Biltema och satte sprätt på lite pengar. Bland annat så köpte vi ett väggfäste till vår gamla TV som efter många funderingar fick flytta upp till vårt sovrum.


Svainbilligt! 199kr. Som hittat! Eftersom vi då ville ha tvkanaler på övervåningen i både vårt sovrum och i juniors (för nu kan han äntligen titta på Cartoon Network på sitt rum) så var vi tvungna att dra en massa antennkablar och strömkablar. Vilket gjorde att vårat sovrum var lite, ehrm rörigt under processen....


Herre Jädrar!
Men nu är det ordning och reda. Tyvärr har jag inget foto nu när det är klart i sovrummet, men jag ska ta ett snarast. Imorgon ska jag och inhandla nya lampor till vår taklampa så att man får lite bättre belysning. Imorgon ska vi även reda upp kabeldragningarna i juniors rum så att det blir slut på alla kabelhärvor! Vi köpte även ett kabelskydd när vi var på Claes Ohlsson idag som jag ska sätta upp imorgon.  Nu är jag ganska slut efter en sån aktiv dag och hade egentligen tänkt göra en massa. Men efter att jag nyss pussat och vinkat av Rickard till arbetet så ansåg jag att det nog bara blir en dusch, lite dammtorkande och hemmafluffande.
På tal om ingenting så gjorde jag en ganska fin ljusgrej i helgen..


MYYYYS! Lyx och flärd för det är jag värd.

Nej, det var nog allt jag hade att säga för denna gång.

10-4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar