Summa sidvisningar

torsdag 5 april 2012

Liten uppdatering

Igår så bestämde jag och hjärtat att vi behövde en dagstripp. Så vi for på IKEA och fikade.


Vi hade en del euro kvar sedan vi var utomlands så sambon tyckte att vi behövde luckdämpare till köksluckorna (det tyckte jag oxå) så vi drog iväg. Gladast var nog jag över att det var sambons ide med dagstrippen!


Fotade även igår lite här hemma. Våran fina drömfångare som gör att alla onda mardrömmar försvinner och vi sover gott.


Rickard bäddade en egen liten säng åt Xo så att han inte behöver trängas med oss i sängen.


Först tyckte han att det var gott om plats, sen växte han hips vips och hittade en bekvämare ställning.....

Men då tyckte han att hans säng blev för liten efter ett tag och hoppade som vanligt upp i våran. Han är för go den där morsgrisen till kisse. Jag blir helt varm i hjärtat av att se alla tokigheter han gör. Idag har vi haft bilvård här hemma så båda bilarna är fixade för sommaren. Rengjorda invändigt och utvändigt. Dock väntar vi än ett par dagar med vinterdäcken eftersom det inte är trafiksäkert riktigt än med sommardäck.

Vi har sån tur jag och Rickard som jobbar i påsk. Då slipper vi laga påskmiddag och tramsa på. Istället så tjänar vi pengar, sover bort dagarna och sliter på nätterna.
På mitt jobb har en kollega råkat ut för tråkigheter så denna vecka har handlat väldigt mycket om säkerhet, åtgärder och breafing för oss andra på jobbet. Det är lite tungt när man tänker på hur det hade kunnat gå. Jag sänder de varmaste tankarna till min kollega och hoppas på ett snart tillfrisknande och att han snart är tillbaka på jobbet.
Den händelsen har ju skapat en viss oro hos oss andra, men vi är bra på att stötta varandra och hjälpa varandra. Det känns tryggt att jobba med den backup vi har oss emellan.

Glad Påsk kära vänner och hoppas Ni får fint väder.

// Pälsbollen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar