Summa sidvisningar

fredag 13 april 2012

Black out!

Det var möte på mitt jobb i onsdags. Då diskuterade vi olika distrikt och schemaläggningar. Detta slutade senare med ett större bråk när jag helt plötsligt inser att samtliga står upp och skriker åt varandra helt i kaos. Hur dessa känslor uppstod är enkelt. Några blev stormförtjusta över schemaomläggningen för de fick det mycket bättre både lön och arbetstidsmässigt (jag var en av dem) och några fick det sämre.
Men eftersom jag är en person som kan detta med lösningar så gick jag helt sonika ut ur konferensrummet och till säkringsskåpet. Sen drog jag ur säkringen. Direkt det blev mörkt blev folk tysta. Sen när jag tände allt så hade de flesta lugnat ner sig och hade något annat att prata om, nämligen det mystiska strömavbrottet! Det var smart av mig!
Efter lite mer punkter på dagordningen så lyckades jag för mitt distrikt få fram ganska viktiga punkter, Så jag tror det kommer bli ganska bra faktiskt. Men det återstår att se och det ska bli intressant att se om det nya schemat kommer driftsättas den första maj.


När jag kom på jobbet igår kväll så hade gruppledaren ordnat mig en alldeles egen kaffemugg på stället. Vad glad jag blev! Jag är inte så ofta på just det stället och arbetar, men jag trivs där och all personal är så väldigt trevlig! Helt annorlunda mot ett annat ställe jag varit på i många år. Så det har varit två riktigt roliga nätter på det extra stället. Där har de även fixat en ny kaffebryggare, så det är riktigt mysigt!



Jag tog med mig all denna inspiration och laddade lite motivation, så nu ar jag nya planer för mitt kontor på mitt vanliga arbetsställe. Måste bara lyckas få igenom lite idéer med den som ska betala... *kliar mig i huvet* När man ska be sin chef om pengar för att öka arbetstrivseln och arbetsmiljön på jobbet måste man vara smart och uttrycka sig på rätt sätt, annars blir det inget.
Så det där ska jag klura på.

Hmm, vad har hänt mer...

Jag har lagt ner twitter, fast det har Ni nog redan upptäckt. Men jag har hittat en annan kul grej. Tyvärr kan jag inte länka från bloggen av diverse olika anledningar, men skicka ett mejl till mig eller ett meddelande på Facebook så skickar jag länken till  Er.

Nu ska jag vänta in min mysiga man och sen försöka fira lite helg med honom, Han är värd lite pussar och kramar för sin lyckade insats igår. Imorgon ska han och resten av min lilla familj (mommen inräknad) och få en cykel på köpet!

Kramar på Er vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar