Summa sidvisningar

lördag 31 mars 2012

Fredagen!

Hej!
Igår var det fredag. Den började med att jag vaknade, for och stämplade ut från arbetet. På jobbet träffade jag en kollega som jag inte pratat med på ett längre tag och vi tog oss båda tid att stå och prata ett tag. Jag insåg att jag saknat denna kollega ganska mycket!
Jag och han jobbar samma skift fast inte samtidigt, det betyder när jag är ledig jobbar han och tvärt om. Så vi ses sällan. Därför har det blivit att vårat sätt att kommunicera blir lappar i jourbilen mellan varandra. Detta är ju självklart förenat med otroligt många missförstånd.
(Kan bara säga det att klockan halv fem en söndag morgon är det inte vidare lätt att snickra ihop en snabb slutrapport plus en trevlig lapp till kollegan)
Nåväl, efter denna lilla pratstund så for jag och hämtade junior och mommen. Tänkte först tvätta bilen men nått pucko hade kört sönder biltvätten på Statoil, hur man nu lyckas med det.
Vi for och handlade en massa godmums till fredagsmiddag och jag hittade även jordgubbar och grädde!

När vi sen kom hem så kom en annan kollega till mig förbi på en kopp kaffe. Vi utbytte en massa information om vad som händer och sker på våra olika distrikt. Senare på kvällen pratade jag med samma kollega som på morgonen i telefonen. Vi talade då om ett stundande stormöte som ska hållas på annan ort. Både jag och mina två kollegor är spända inför detta möte.
Eftersom grabbarna är lite fegisar så har de utsett mig till talesperson för att framföra våra två distrikts åsikter.

Jag är faktiskt ganska nervös inför detta möte, men samtidigt uppspelt och förväntansfull.

I övrigt kan jag berätta att i veckan ska jag söka världens tuffaste jobb! (Om jag får det jobbet sen så kommer jag nog svimma av yrsel) Jobbet kommer att tillsättas om ungefär 10 månader och är så himla roligt att jag bara måste söka!

Nu ska inte jag sitta här och jiddra för idag ska jag iväg och titta på en ny bil!

Ha det bäst och tänk på varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar