Summa sidvisningar

onsdag 1 december 2010

Garderoben del 3

Saker och ting har dragit ut en del på tiden. Bland annat garderobsbygget. Detta på grund av något så simpelt som att jag varit/är förkyld. Både jag och Sambon har jobbat och Ni vet. Sånt. Men det händer i alla fall grejor.
Garderobens hyllor blev klara!


Så självklart kunde jag inte låta bli att fylla dem!


Så nu är allt vårt sänglinne plus annat på plats. Det smarta med att göra första hyllan så högt upp är att det lugnt får plats en flyttkartong med datorgrejor i längst ned. Även bäddmadrasser och extratäcken och kuddar svalde denna bauta garderob. Dörren har vi burit ut i garaget för att slipa måla och utföra det sista fiffet på den. Nu vet vi ju att den passar och fungerar. Jag tyckte det var smartast så eftersom att då kunde jag städa i ordning där uppe och inte få mer slipdamm där.
Jag ska ta tag i dörren direkt jag känner mig lite mera alert, nu känner mig inte det. Bara som en snorig, tovig pälsboll.
Vi har även vant oss vid kylan!


Brr, det var kallt några dagar men jag måste erkänna att av tidningarnas dokumenterade snökaos, är då inget vi norrbottningar känt av. En vanlig vargavinter bara. Precis som vanligt.

I helgen så passade vi på att gratulera och fira min söta svägerska som fyllt år och min lillebror som fyller år nu på söndag. Jag, mamma och Junior bjöd dem på tacopaj och delade ut lite paket i lördags. Sambon kunde dock inte närvara för han jobbade då. Direkt efter det partyt så for jag och Junior till bästaste vännen, där nästa party väntade. Nämligen hennes dotters prinsessfest som jag lovat att vi skulle ha. Jag och bästaste vännen smuttade lite glögg, men dock var vi båda lite på förkylningsingång så det blev en kort fest. (Men jag lovar verkligen att göra om det igen och då ska jag vara frisk och i form) Jag tror ungarna hade makalöst kul ändå!


Ungarna var mäkta imponerade av bästa vännens trick. Tomtebloss i marängswissen! (Ja stavningen har en del att önska där)


Sonen lånade en klänning av sin tjej, för det var ju en prinsessparty! Och hon tyckte att han blev ljuvligt vacker. Själv försökte jag bara hålla mig för fniss och skratt så att bilden skulle bli bra. (Oj oj vad han kommer få se denna bild när studenten nalkas!) Älskade sötnötar!!!

Idag var jag uppe i ottan med Sambon och fixade smörgåsar, kaffe och vinkade av honom. Han jobbar sig lite i veckan så jag gör mitt bästa för att verka snäll och älskvärd. Så därför är jag nu mer än vaken. Det är ju då lika att ta tag i dagen. Jag ska börja med att dricka kaffe, dra på mig arbetsbyxorna och sedan blir det en stillsam arbetsdag för mig.  Med hjälp av Spotify så ska jag nog få en del gjort idag om jag bara bestämmer mig för det. Tur har jag för det är bara fem minusgrader ute så jag får skjuta upp min plan på att frosta av frysen. (synd)

Ta hand om Er!

// Pälsbollen, något tovigare och snorigare än orginalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar