Summa sidvisningar

fredag 31 december 2010

Dags att summera...

Då är det nyårsafton idag och det ligger väl på plats att summera vad jag har lärt mig/upplevt under 2010.

I början av året blev jag ju ensam husägare och min och Exmakens bodelning blev klar. Eftersom jag älskar min Sambo så bestämde jag mig för att om han ville lämna sin bostad och bo med mig så var det en självklarhet att han skulle få halva mitt hus. Så jag gav honom hälften.

På vårkanten fick jag en helt ny insikt i hur det är att ha båtar (jag har inga och har nog aldrig haft nån heller men Sambon har) Och finn av min förvåning hur roligt jag tyckte det var att polera och vaxa på en av dem. Att jag sen fick åka traktor, se hur det går till när den ska i plurret och så vidare var ett mega plus! Det var även på våren som jag fick erbjudandet att jobba över sommaren på Drömfabriken med mitt gamla lag och där fann jag gamla vänner och nya bekantskaper.

Sommaren är otroligt lätt att summera för jag jobbade mycket, fick pussla mycket med barnvakt för att få det att gå ihop med schema tider. Där har jag min underbara mamma att tacka för så otroligt mycket att orden inte ens räcker till. Hon fixade allt från en hektiskt månad när de renoverade i hennes badrum, jag jobbade hundvecka och pojken skulle vara hos mig. Hon är fiffig för hon löste det på ett smidigt och lätt sätt. Jag beundrar henne för hur hon lyckas med allt!
Både jag och sonen fick åka båt för första gångerna i våra liv och båda två verkar vi tycka om det lika mycket. Jag älskar att bada och har gjort det en massa i sommar, ser redan fram emot nästa sommar!
På jobbet lärde jag mig att hårt arbete lönar sig inte, om man inte äger företaget vill säga. Trots att jag trivdes som fisken i vattnet och engagerade mig stenhårt under sommaren så tog vikariatet slut. Ingen ide att spilla tårar på det, bättre att försöka se framåt och lägga hoppet att få jobba där nästa sommar.
Och våran tvättmaskin gick sönder i somras så då köpte vi en ny. Det var en stor händelse!
Min och Exmakens skilsmässa blir klar och den 9 juli är jag status ogift! Underbart.

Hösten, några vänner fick barn och några andra vänner blev gravida. Jag fyllde trettio och firade detta med pompa och ståt! Sonen blev fyra år och växer och frodas! Jag och Sambon var på Volbeat och rockade.
Sambon tog upp intresset att spela trummor och bygga plan. Jag försöker koncentrera mig på att få hemmet i ordning och planera några av projekten som ska göras. Utbyggnaden isolerades med Eko Isolering (väldigt spännande!) Garderoben i kontoret står färdig och julen börjas planeras. Sambons skilsmässa blir klar och han har nu också status ogift! Underbart.

Vinter. Temperaturen och vädergudarna spelar oss några grymma spratt. Huset fixas inför julen, detta under lite halvstress på grund av mina ryggproblem och andra problem. Men det går vägen, som allt bara gör om man verkligen vill och verkligen är beredd att anstränga sig. Julen blev perfekt!

Så har vi kommit till den delen jag gillar allra mest med summeringen, nämligen att dela ut årets guldstjärnor!
Dessa är till personer jag anser att har utvecklats, ställt upp och helt allmänt bara är vackra människor på vår jord.

1. Mamma Lena. Hon är otrolig, på så många sätt som finns. Hon har lugnet att klara av vad som helst bara hon vill. Hon är bestämd, beslutsam och smart.Hon har ett stort varmt hjärta och det sitter aldrig fast nånstans för henne att ställa upp när någon behöver henne. Hon borde ha en superhjältedräkt!

2. Sonen Lars-Viking. Vilken underbar unge! Han är smart, snäll och utvecklas på ett enormt sätt. Jag hinner inte med i alla hans funderingar och tankar, men jag försöker och jag imponeras av hans sätt att se saker och ting på. I somras kom han på vad färger var så oroligheten att han skulle vara färgblind är som bort blåst! Han lär sig fort och har underbara kommentarer och uttryck!

3. Sambon Rickard. Han är stark och trygg. Anledningen till att han får en guldstjärna är för att han har utvecklats enormt han med. Han har kommit att passa in i mitt liv som den pusselbit jag alltid saknat i mitt hjärta. Visst kan vi bråka så fåglarna flyr till södern, men vi gör det med kärlek och många gånger häpnas vi båda över att det var samma sak vi menade. Vi utvecklas tillsammans och lär av varandra.

4. Min bästaste vän Elsa. Hon ställer upp när man behöver henne, hon lyssnar när man behöver beklaga sig, hon får mig att skratta rakt ut och fnissa för migsjälv när ingen ser. Det känns tryggt i hjärtat att ha min bästa vän så nära mig (bara tre minuter bort efter vägen). Hon är en fantastisk mamma och jag hoppas att hon aldrig vill bli vuxen heller. Så att vi kan fortsätta ha så kul som vi har!

Till alla mina vänner och till alla de jag känner önskar jag ett gott nytt år och ett fantastiskt 2011. Det nya året kommer att föra med sig nya saker att glädjas över, nya saker att lära och annat.

Var rädd om Er alla där ute och tänk att idag är det en ganska perfekt dag att säga till de människor vi har omkring oss hur mycket de betyder.

// Pälsbollen  (nästa år kommer jag igen med Pälsbollens fyra tistlar, den mindre roliga avdelningen av summeringen, men ändock en del vi måste se och lära av)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar