Summa sidvisningar

lördag 4 december 2010

Projekt garderob = KLART

Oj vad skönt!
Garderoben är klar! Så här fortgick arbetet... Igår när Sambon var på jobbet så kånkade jag in "the dörr" i köket och la den på köksbordet. Där målade jag ramen.


Två varv blev det, sen fick den ligga och torka till idag. När Sambon vaknade så hade jag varit på hinkaffären och köpt en hink (bunke?) till tapetklistret. Köket gjordes om till tapetserar verkstad....


Klistret blandades...


Och tapeten hamnade på plats.


Tapetserarverkstaden städades undan, "the dörr" kånkades upp till kontoret och placerades på sin plats. Nu ser vårt kök ut som ett kök, kontoret ut som ett kontor och det blev så snyggt! Här kommer två bilder av det färdiga resultatet!!!

   

Supersnyggt! Taklisten har jag inte monterat dit ännu eftersom jag inte ides helt enkelt. Men jag ville visa Er slutresultatet ändå. Jag är hur nöjd som helst!
Nu har jag beslutat mig för att ta en paus i målande, spacklande och slipande ett tag. Så istället för att hetsa med att färdigställa utbyggnaden invändigt så tar jag och stänger dörren och känner lugnet. Så kan jag direkt jag fått tillbaka lusten skutta in dit och göra ett ryck.
Underbart! Nu ska jag sätta mig och beundra resultatet resten av kvällen och må gott. Kanske blir det en tango med dammsugaren och skurmoppen i källaren senare i afton, eller så njuter jag bara av att garderoben är klar!

1 kommentar: