Summa sidvisningar

onsdag 22 december 2010

Det händer så mycket roligt

Så här innan jul så har det varit mycket på schemat. Jag och Sambon var och bevittnade en vigsel när hans mamma och hennes pojkvän (?) giftade sig i Luleå Domkyrka. Till dem hade vi köpt ett vinpussel!


Till detta skojiga pussel hade jag hittat ett fint citat som jag gjorde ett kort av; "Målet med äktenskapet är inte att tänka likadant utan att tänka tillsammans" 
Det tyckte jag var fiffigt! Jag skulle gärna lagt in en bild på brudparet, men eftersom jag inte har frågat dem om lov än så får det dröja lite. Inte vill man göra sig osams med någon, snäll och beskedlig som jag är!

I kyrkan skulle vi sjunga psalmer..... Min sångröst infann sig icket men jag mumlade iaf respektfullt till texten. Det fanns en dam bakom mig som fyllde kyrkan med sin något taktlösa sång så jag är rädd att fnisset inte gick att undgå, och vips så kom jag på den briljanta idén att försöka få tankarna på annat så jag fotade psalmboken. Blixtrade fint i kyrkan... Å då var jag ej längre ensam med mitt fnissande...



Påväg från kyrkan fann vi en rolig skylt som jag var tvungen att dokumentera!


För Er som inte ser ordentligt så står det;  
"Luleå Begravningsbyrå
En macka med smak"

DET bara MÅSTE vara humor! Jag skrattade så jag nästan kissade på mig lite grann....

En fin bild på vårt julgranstingeltangel fick jag också!


Snart är det jul och då kommer Tomten, så om han varit snäll och gjort som jag önskat mig (Ett fett bankkonto och en smal kropp, inte som förra året då han tydligen förväxlade verben) så kommer jag givetvis lägga upp tjusiga bilder här. På julafton blir det jag, Sambon, min mamma, hennes karl Hajk, sonen och sonens far. Kanske även en av Sambons kids skulle poppa upp, det får vi helt enkelt se.

Ha det bra och var rädd om Er i julstressen! 
Själv kan jag glatt stoltsera med att jag är klar med både klappar och inhandling av julmaten, samt inköp av två uppesittarkvällspaket. 
Så jag och bästaste vännen ska faktiskt *glurp* spela BINGOLOTTO imorgonkväll... 
Crap, har vi verkligen så lite att göra? Tydligen, men det ska bli roligt!

Önskar oss storvinsten så att vi kan göra allt vi drömmer om!

// Pälsbollen, nu i juligare upplaga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar