Summa sidvisningar

torsdag 9 december 2010

Det här med överarslet

Hej hej alla där ute i etern.

Nu ska jag uppdatera bloggen lite så att Ni där ute vet vad jag pysslar med. Den senaste veckan har jag haft massivt ont i ryggen. I mitt så kallade överarsle, svanken, ländryggen eller vad man nu ska kalla det. Värken började i söndags lite försiktigt men blev värre under måndagen.
På tisdagen var det riktigt illa och jag svettades som en gris för att jag hade så ont. Smärtan strålade ner över benen och på höften. Så jag tog beslutet att ringa vårdcentralen. Efter mycket om och men så fick jag en tid igår hos läkaren. Där konstaterade min läkare att jag har en låst rygg och en abnorm inflammation. Hon konstaterade även att jag har en väldigt hög smärttröskel (och detta kan ju jag tycka att är bra att ha eftersom många gånger i livet är det bra att kunna bita ihop lite extra)
Så hon skrev ut muskelavslappnande och smärtstillande, och jag fick stränga order av att ta den beskrivna mängden så att sjukgymnasten törs ta i mig och bryta lite nästa onsdag. Kändes kopiöst bra att få reda på att jag var trasig i ryggen för om jag hade fått höra att jag skulle hem och vila/ta en alvedon hade jag börjat gråta blod. För jag kände ju att något var fel. Redan inatt så kände jag att det knäppte och sprättade i musklerna när de slappnade av.
Så nu börjar jag sakta kunna röra mig ordentligt.
I övrigt så har det inte hänt så mycket. Först nu har jag kunnat börja ta tag i vårt tvättberg och lite annat.
Nästa vecka har jag lite planer på fiff som jag ska försöka göra, men eftersom jag är en hemlighetsfull person så kan jag som vanligt inget berätta förrän jag är klar!
Vi har ingen julgran! Detta är ju skandal med en 4åring i huset! Så en sån måste jag i alla fall fixa fram innan självaste julaftonen.
Trist att julen för med sig så många måsten och krav, skulle vara enormt skönt om man bara kunde trycka på paus över julen. Men eftersom det är min jul med junior så ska jag anstränga mig till det yttersta och se till att han får sin beskärda del av juleriet.
Nä, nu får det räcka med uppdatering för den här gången. Nästa gång kanske jag har mer att berätta.

Ha det bra där ute och var rädda om Er i jul! Lova mig det!

// Pälsbollen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar