Summa sidvisningar

måndag 27 december 2010

En toppenjul!

I år var det en toppen jul! 
Den var snudd på den bästa jag upplevt tror jag! Den började på morgonen (så brukar iofs alla vanliga dagar börja också). Sambon hade jobbat natt och gick och la sig, jag och sonen steg upp och åt julgröt, sen for vi och hämtade min mamma och hennes karl Hajk. Hajk heter tydligen Stig, men eftersom jag har kallat honom Hajk i alla år så fortsätter jag med det! 

Vår egen Hajk

Hajk ville gärna grimarsera lite vackert på bilden så här ser Ni nästa års julkort!!!

Vi åt enormt god mat!


Oj! Jag börjar dräggla bara jag ser den här bilden!
Eftersom jag även är en god mor och en perfekt Exfru så hade jag och Sambon beslutat att min Exmake skulle vara med och äta julmat och leka jul med oss och pojken. Han dök upp och njöt av maten han med!

Exmaken Peter
Sen hade vi pratat med sonen och berättat precis hur julen fungerar, efter maten måste man ta en promenad runt kvarteret så smyger Tomten in och lämnar klappar under granen. Sagt och gjort, mamma, Hajk, och junior gick en promenad med pulka och jag, Sambon och Exmaken gömde oss i garaget och väntade... Å se! Han hittade till oss den där Tomten!


En magisk jul! Junior fick så många fina klappar och det fick även vi andra! Jag lekte tomtemor och hjälpte junior med att ta hand om skräpet vid hans julklappsöppning....

Jag som Tomtemor

Urgulligt... Hmmm. Jaja, nån gång måste ju även jag vara med på bild!
Sonen fick en underbart gullig badponcho som han blev så söt i!!! SÅ givet var ju kvällsbadet så han kunde mysa runt i denna hela kvällen...

Lars-Viking
Älskade Sambon Rickard


Nu när jag plågat samtliga vara med på bild så måste jag även lägga in en bild på min fenomenala mamma, hon kan ro ihop saker ingen av oss trodde vara möjligt, hennes mat är så god att man sucktar efter den och hon är enormt påhittig!

Min fantastiska mamma Lena
Sådär ja!
Självklart kommer jag lägga upp bilder på de fina julklapparna jag fick! (Måste bara lyckas fota dem, för det har jag glömt!) Men jag kan nämna några! En rosa pyjamas i flanell av mamma, en underbart luktagott lotion av min Sambo, en kaffemugg ala Elvis av Ulla och en bubblig jordgubbe.... Ni ser va? Det blir enklare när jag väl fotat, ska ta tag i det...

Var och jobbade inatt! Inte så kallt men var ändå tvungen att fota detta vackra frostiga träd...


För att Ni ska se hur mycket folk jag springer på om nätterna så lägger jag upp en talande bild om ensamheten...
Ensamheten

Hoppas alla Ni hade en fantastisk jul och att Ni mådde precis lika bra som jag gjorde. För en gångs skull så kände jag total lycka under julen, om jag bara inte hade hållt på och slita så mycket innan med städ och fix så hade detta varit en perfekt jul!
Nu vet jag hur jag vill göra nästa år, likadant!!

Nu laddar vi om batterierna och siktar in oss på nästa festlighet! Imorgon fyller min allra bästaste vän Elsa 30 år och jag önskar henne allt hon vill ha! (Behöver inte komma just den dagen men när som helst)

Ta hand om Er!

// Pälsbollen











Och världens bästa Sambo hade slips och skjorta!



1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa att julen kändes bra för dig! Jag vet ju att det inte alltid varit så tidigare.

    UNDERBART kort på Hajk!
    Lars-Viking är skrämmande lik Peter, ser man på kortet som är taget rakt framifrån på Peter...
    Och så vill jag även tillägga att jag diggar Rickards tomteslips stenhårt och att Lena förutom det du redan skrivit är otroligt snäll, omtänksam och klok.

    SvaraRadera