Summa sidvisningar

tisdag 1 maj 2012

Jobba jobba jobba lite mera?

Todiloo,

Precis exakt som vanligt så har den senaste tiden varit späckad med arbete!
Och den kommande månaden så blir det mer av den varan. Var på rättegång i fredags då de som misshandlade min kollega stod inför rätta. Tur att vi var många från företaget som var där för direkt jag såg pissungarna blev jag fly förbannad. Fyra klena snorvalpar som knappt har hår på k*k*n sitter och kallar sig vuxna! Sen tycker de att de var tuffa för att de var fyra stycken som hoppade på en ensam person!!! Kollegorna var tvungna att lugna mig så all tack till dem.
Nåväl. Nu är det gjort iaf...


Har tjänstgjort lite på ett annat ställe an mitt vanliga jobb, det var roligt!
Varje morgon när jag rasslar innanför dörren så lägger jag mig tillrätta i sängen, drar min björn intill mig och då sover jag riktigt bra!


Självklart så saknar jag älskade honungen min, men han jobbar på dagen och jag på natten så vi har för tillfället fullt upp. Och sådana här gånger är det otroligt viktigt att stötta varandra och se till att lägga den där lilla extra kraftansträngningen. När jag klev upp idag så hade maken städat undan i köket och röjt upp och gjort riktigt fint. Så jag tog tag i tvätten idag och lagade riktigt god middag...


...tacostallrik! Smakade megamums! Eftersom hjärtat är på jobbet till ganska sent ikväll så har jag gjort lite smaskiga matlådor åt honom istället.
Det lilla luddet klarar sig bra trots att vi jobbar mycket...


Och det stora luddet, han har varit trött han oxå!


En mycket trött kille, först somnade han på bussen så han missade att kliva av på vår hållplats, så då hämtade jag honom från stan, då parkerade han sig i soffan och där låg han i vad jag tror var ungefär 14 timmar!! Självklart så bevakade Xo det hela så att han inte steg upp outvilad!!!!

Jag har hittat en jätterolig app till min telefon! Däremot har jag inte lyckats föra över de bilderna till datorn så jag kan inte riktigt visa Er vad som är så roligt. Men jag ska kontakta min it-tekniker.

Annars kan jag berätta att jag äntligen fått tid för magnetröntken, så den 21 maj ska de scanna mitt huvud efter vad som orsakar min konstanta huvudvärk. Självklart är jag orolig som fan och ibland gråter jag av rädsla över det. Men jag vågar inte vara hemma, jag måste jobba för annars håller jag inte ihop.  
Jag skulle inte klara av att sitta hemma och oroa mig varenda dag. Läkarna tjatar på att jag ska vara sjukskriven, men jag vägrar. För hur ska jag kunna förklara för dem att det skulle inte gå, då skulle jag gråta ihjäl mig.
Som chefen sa, man har två val; Bryta ihop eller Bita ihop. Jag väljer att bita ihop.

Nu har det blivit dax att parfymera sig lite, krypa upp i soffan och vänta på älskade Mannen som torde vara hemma snart!!!

/ Pälsbollen, Er lagliga rätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar