Summa sidvisningar

torsdag 14 oktober 2010

Garagepimpning i första snön

I morse när vi vaknade så hade den första snön anlänt, vackert med vitt och fridfullt.
Så jag och Junior slirade iväg mot Dagis, det var intressant... Dock nemas problemas för en skicklig bilförare som mig. När jag kom hem drack jag och Sambon kaffe och lade upp dagen. Bilarna fick vinterskor på tassarna och garaget fick belysning under terasstaket.


Bilarna i morse...


Den lilla terassen med en liten ljusslinga som ger ett übermysigt sken så här på höst/vinterkvällen!
Tyvärr så har jag haft oturen att lyckats bli förkyld nu i veckan så mina bihålor och faktiskt hela ansiktet värker. Men jag tror nog det ordnar sig efter lite vila. Om inte annat så får jag kurera mig imorgon kväll med ett minttu och varm chocklad. (Ett knep en väldigt kär kollega till mig har lärt mig)
På lördag så ska jag och Sambon och se Volbeat och det ser jag sannerligen fram emot! *längtar så jag nästan svimmar av iver*


På vår veranda har jag ställt ut en fin oljelampa som jag fyndat i höstas! Stenen som ligger alldeles intill är hjärtformad och den har Junior hittat på gården åt mig. Planen är att måla "hjärtdelen" så att man ser det lite tydligare, men grabben har helt klart potential till att bli en bra inredare! Plattan som stenarna och oljelampan ligger/står på är en stenplatta som jag förvaltat från min tid som bergssprängare och stenbrytare. Den kända Bodenstenen! Mega tjusigt!
Så nu håller jag tummarna att jag tillfrisknar och det är snabbt.
Inte nog med att Volbeat hägrar det råkar ju förfalla sig så att jag fyller år på måndag. 30 år faktiskt. (Fast jag ser inte en dag äldre ut än 20!)
Så den 23 oktober håller jag öppet hus med fri drop in. Min plan är att börja dagen med en hederlig köttbulle och öl frukost och sedan låta dagen bära mig vart den vill. Jag hoppas på glada människor, rolig stämmning med Kärlek och Harmoni i luften. Till de ljuva tonerna av Volbeat och Elvis!

Ride hard and die free!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar