Summa sidvisningar

torsdag 18 november 2010

Garderobsdax

Todilooo där ute i etern!

Vad har jag haft för mig i veckan då? Ja Ni, det är allt möjligt, eller jag ska erkänna, egentligen inte så värst mycket på dagarna. Dels för att jag har haft en helt jättehemsk huvudvärk (som jag faktiskt ett tag var riktigt rädd för att var en andra hjärnblödning) och dels för att jag helt enkelt inte haft inspiration. Men så kan jag ju inte ha det! Jag bet ihop, funderade och satte fart. Så jag och Sambon tog tag i projektet garderoben i kontoret. Det var först två garderober som var inbyggda i väggen.


Efter Sambon demolering var det endast ett infällt... hål? Nä, mera som en glugg i väggen kan man väl säga. Tanken är att göra det hela till EN enda stor garderob för sänglinnen och sånt där tyggrejs som man har hemma. Gardiner, överkast, dukar å sånt trams. Efter Sambons framfart med kofot, hammare, tigersåg och svordomar så var det min tur. Jag plockade fram färg, roller, penslar och så var det bara att börja.


Så efter första strykningen såg det ut så här. Just i skrivande stund sitter jag och väntar på att färgen från andra strykningen torkar så jag kan dra på det sista. Lär bli nångång runt tolvsnåret. Imorgon (förhoppningsvis) så ska vi måtta ut för hyllor och sedan fiffa på DÖRREN. Eller som jag kallar det i mitt huvud "the dörr". Inte vilken som helst, dessvärre säger jag inte något nu, men tro mig vänner, Ni kommer bli IMPADE!
Men detta är inte allt jag gjort idag.
Jag har även tampats med våra vardagsrumsgardiner. Jag försökte vid inköp att gå den enkla vägen.
Ni vet, man kommer hem, river upp förpackningen, stryker de stärktindränkta eländerna och försöker få dem att hänga snyggt. Det gick icket som planerat. Gardinerna tycks vara stärkta med pansar. De var stenhårda och hängde som presseningar i fönsterna.
Så, det var bara att plocka ner dem, köra dem i tvättmaskin, stryka igen och hänga upp. Jag var iväg på stan och införskaffade TOFFSAR! Så nu är det lyx och flärd. (Men ja, jag tycker fortfarande att de är stenhårda och tror på allvar att de skulle kunna stå pall mot ett mindre atombombskrig)...


Sådär blev det. Just nu så får det faktiskt duga. Nu ska jag förse mig med en kopp thé och fundera på nästa steg i projektena jag har på lut. Imorgon blir det soptippen och dumpa av allt gammalt garderobsinnehåll.

Thats it for now.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar