Summa sidvisningar

lördag 6 november 2010

Ditten datten

Jag har kommit på en grej som jag har glömt att fota och lägga upp här!!



Är ju inte bara jag som har lysande briljanta inrednings idéer! Detta fina bord som vi har i garaget, har Sambons Äldsta Son faktiskt givit idén till! Tidigare hade vi några staplade bildäck och en platta som fick duga. Men då kom han med denna fantastiska ide. Så Sambon byggde en ställning till ett av de tjusigare fälgarna med däck och fixade sedan fram en glasskiva. 


Toppensnyggt blev det och många har kommenterat det som har varit på besök. Men jag skall åter igen betona att det inte tyvärr var min idé utan som sagt var Junior P. All kred till honom. Jag tycker det är så roligt att vi låter alla kidsen stora som små, vara med till att göra vårat hem till det ballaste som existerar.

Igår fyllde ju min lilla Junior fyra år! Det är stort, han var hos sin fader nu i helgen men nästa helg det blir mamma helg så ska vi ha kalas. Återigen har Sambon överträffat sig själv på byggbranschen! Vi pratade länge om vad vi ska ge till det lilla trollet och efter mycket tänkande så kom vi fram till att ett litet garage vore ju toppenbra. Så Sambon plockade fram sina kunskaper från modellplansbyggandet och snickrade ihop detta urgulliga garage!



Jag har tapetserat garaget så det ska se ut som tegel på utsidan. Nu ska dörrar målas och monteras och inredningen ska pillas dit. Det var betydligt svårare än jag trodde att hitta sån här tapet så jag uppfann en egen. Med hjälp av en kopieringsapparat, en teknisk bästa vän och som vanligt en massa knapptryckningar senare så var det relativt klart. Sen var det klippa, klistra, placera och svära lite så var det på plats!

Idag ska jag upp på min yngsta brors grav och tända några ljus, bara så att både han och jag ska veta att jag tänker på honom väldigt ofta och önskar att han hade funnits här och kunnat se allt roligt jag gör. I hjärtat och minnet finns han med mig varje dag, men fortfarande kan jag få det där starka hugget av längtan och saknad i mitt hjärta.

Ha en trevlig helg där ute i etern, det ska jag ha så återkommer jag när tiden och lusten tillåter!

// Pälsbollen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar