Summa sidvisningar

onsdag 3 november 2010

Eko isolering

Dagen idag har varit ytterst intressant.
I morse ringde vår isoleringssnubbe som vi anlitat till att isolera väggen i utbyggnaden. Det har varit ett så kallat frysrum och inte gått att nyttja byggnaden under vintern och de många kalla månaderna här i norr.
De förra ägarna till huset har alltså byggt utbyggnaden direkt mot tegelhusets yttervägg, detta har då bidragit med att hela väggen är iskall eftersom det saknas en köldspärr. Efter många turer med tankar och filosoferingar har vi beslutat att isolera väggen med eko isolering (en form av cellulosa och lim som blandas till en pappersgegga och sedan sprutas direkt på väggen) Sambon har reglat upp och dragit klart all el och idag anlände vår snubbe.


En stoooor bil hade han med sig.


Väggen med reglar och färdig el. Innan isolering...


I sprutartagen. En hygglig rånebo, kanske inte allt för förtjust i mitt dokumenterande, men glad var han i alla fall och han verkar ju kunna det han gör.


Så tjusigt (näää, jag vet inte snyggt men förhoppningsvis kommer det bli varmt och gosigt) det blev!
På detta skall då spånskivor, färg eller tapet (inte klara med beslutet där ännu) och sedan ska resten av rummet pimpas.
Det här rummet har vi inte använt till så mycket annat än att samla skrot och kyla öl i. Just på grund av att det varit så kallt på vintern. Sambon har sina trummor där som han brukar spela på eftersom han inte är en frusen person. Eftersom vi har ett enormt stort hus och egentligen inte visste vad vi skulle göra av detta rum så kom vi på den otroligt eminenta iden att ha det som ett lyxigt extra vardagsrum. Bara för folk över 18. Här kommer det finnas barskåp (låsbara), hyllor med böcker, de coolaste möblerna och en massa annat. Är så fantastiskt roligt att få göra detta med Sambon. Bolla ideer och göra många fantasier till verklighet. Det är en hel del egna ideer som ska in i detta rum och jag är så stolt över att det är VI, jag och min älskade Sambo som har tänkt ut dem allihop!
Jag ska göra mitt bästa för att dokumentera rummets utveckling så Ni kan få se hur smarta vi är.

// Pälsbollen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar