Summa sidvisningar

onsdag 7 november 2012

Tokigheterna dominerar

Hallå världen och förlåt alla läsare!

Jag är inte vidare duktig på att uppdatera på grund av att jag är inne i en väldigt förvirrad värld just nu..

Men vi ska se hur det går. I helgen var det Halloween. Så jag och Mannen hjälptes åt att göra en pumpagubbe, sen for han till jobbet..


Så fin den blev och vad stolt jag är över den! Det var ett grisigt men roligt pyssel.
I helgen var det tokigheter de luxe. Jag, min svärdotter Svala, min bästaste vän Elsa och bonussonen Niklas som tokade hej vilt. Det hela började med att Svala kom hem till oss, vi spelade lite vändtia och tog det lugnt. Sen kom stackars Elsa med nackspärr och vi spelade TP, i det fick jag såklart kungligt med stryk för Elsa är så allmänbildad. Sen ringde en kompis som heter Stefan och frågade om han fick komma förbi, och det gick ju bra! Vårt hus invarderades av 3 stycken tjejer, Sofie, Lina och Elina och Stefan och Baloo, vi spelade mera TP och jag åkte återigen på stryk! *grr*

Sen for Stefan och kompaniet vidare och jag, Svala och Elsa tokade vidare. Elsa hade som sagt nackspärr och jag erbjöd mig fixa detta med att trycka ut nervknutar, det gick toppen. Sen vandrade Elsa hem kring två tiden. Jag och Svala började då fundera var Nisse var någonstans...

Nisse var ute, uppe i grannens tall och skrek som en besatt när jag lockade på honom, men ner kom han icket. Så det slutade med att Svala fick klättra upp i grannens träd, rädda Nisse och säga åt Xo att han fick gå ner själv. Eftersom Nisse suttit i trädet i fyra timmar var han kall, blöt och smutsig, så det blev ett nattbad i diskhon för hans del.....


Det var han ju måttligt glad över! Men får man bara gosa in sig i Svalas famn så känns allt bättre....


Inte rätt bild men tyvärr har jag ingen bättre för jag hann inte ta någon när han var i Svalas famn.  Bortskämd är den lilla apan också för när momme kom hit i måndags för att fira sonens 6 årsdag så blev han matad med en smörgås....


På kvällen fick Lars-Viking den coolaste tårtan av momme.


Superfin!!!

Nisse han är en kul typ för han älskar bea sås.....



Så, men nu till något superdupermega kul. Mannen har sagt upp sig för cirka en månad sedan från SSAB. Han gillade inte alls deras mentalitet eller deras ledarstil, så han sökte nytt jobb, fick det och jobbar nu torsdag fredag sina två absolut sista pass på SSAB, sen blir det gladare tider! Ett stort grattis till mannen min!


Mannen plus, Nisse så klart på hatten. Ni ser ju hur lycklig han är över att ha sagt upp sig! *pusse pussgurkan min*

Och två goa missar får avsluta denna sena uppdatering. Jag ska verkligen försöka skärpa mig med uppdateringarna, men jag är som sagt inne i en ytterst förvirrad period.

Summan av detta inlägg var att förra helgen hade jag så kopiöst roligt och skrattade så mycket att jag hade träningsvärk i magen i söndags. Underbart! Jag älskar verkligen när Svala är här för jag får ha så roligt då! Att bästaste Elsa också kom gjorde mig mera lycklig och var i hjärtat.



Tack för en fantastisk helg vänner!

Nu i veckan ska jag bland annat till en arbetsterapi människa som ska hjälpa mig att underlätta min vardag med en massa hjälpmedel och det tror jag på.

10-4 Pälsbollen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar