Summa sidvisningar

lördag 24 november 2012

Min vecka i bilder och ordbajs

Hej där i etern!

Nu tar jag mig tid att blogga lite och lägga upp lite bilder.
Jag har blivit visad Instagram av min söta svärdotter och det är så roligt!! Som att miniblogga fast med bilder! Efter många om och men och ett virrigt knapptryckande så lyckades jag även få mamma att använda Instagram! Men jag vet inte hur vi lyckades, det bara liksom blev!
En av de första bilderna jag la upp var självklart en egobild...


Vrålsnyggt! Eller kanske inte, men roligt hade jag. Sen var det dax för mitt instagramobjekt nummer ett att få vara med. Nämligen den där tokiga Nissen.


Nisse äter beasås. det sköljer han ner med en knyckt hamburgare från köksbänken. Ser han något skyldig ut eller?


Ja huj. Men mätt blev han!
I Övrigt så har jag lagt upp de gudomligt sköna torgvantarna som jag fick av bästaste vännen i present.


Så sköna!

Vad har mer hänt i veckan *gnuggar hjärncellerna* Jo! Just det, jag har lagat ugnspannkaka för första gången i mitt liv. Det blev en jättehit och sonen på 6 bast åt en halv ugnsplåt! Det om något är goda vitsord!


Sen var jag i torsdags en kupongtant! För jag hittade en massa rabattkuponger till Djurmagasinet och for givetvis dit och investerade i en massa mat och grejer till de fyrbenta i familjen...


Mycket grejer kom jag över tack vare mina kära kuponger!
Idag har jag och Mannen varit och hälsat på svärdottern som jobbar och står i. (Lite trist jag inte fick nån bild på hennes söta jobboutfit för den var helt klart en grej jag måste fota. Mental note to self, komma ihåg det nästa gång)
Idag har jag införskaffat de tre första julklapparna. Det är till Momme Lena, till Svärdottern och till Mannen.
På måndag ska jag ut på ytterligare en julklappsvända.
Sen ska jag sova borta också! På måndag blir det middag och film hemma hos svärdottern och på tisdag beger vi oss ut på en roadtripp norröver. Bara för att vi kan helt enkelt. Jag ska och bli rönkad i Kalix för ryggen och sen tänkte vi oss en lite IKEA tur. Jag har redan ansökt om shoppingpengar av Mannen och det gick igenom, så jag hade tur.
Men innan allt detta roliga så ska jag klockan tio på måndag och ge vampyrerna blod!
Huvva, gruvar mig redan, jag hatar verkligen blodprov! Jag gråter och skriker som en påkörd vrålapa och skrämmer slag på alla i väntrummet. (Och nej, det blir inte lättare hur jädra gammal/vuxen jag än blir!)


Gulledulle vad söta de små liven kan vara.

Hmm, vart skulle jag nu vidare i min uppdatering... Jo just det, jag har sovit så dåligt nu i två veckor men jag bara måste ge några guldstjärnor åt min läkare som verkligen försöker och kämpar med allt möjligt för att få fason på min sömn. Kanske är vi på väg i rätt riktning.....


Det var dagens uppdatering. Nu blir det tv och lugn och ro. Imorgon ska jag vara med Junior och försöka göra nått roligt, han hade önskemål om en bastu så då får det bli bastu!

10-4

Pälsbollen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar