Summa sidvisningar

tisdag 13 november 2012

Knyckta grejer!

Hej och hallå mina kära läsare.

Just nu sitter jag vid min nya dator som jag fått av min älskade man. Tack honungen! 

Jag kan även uppdatera er om att min man bytt jobb och nu arbetar inom min stad. Det känns toppen och jag är så lycklig för hans skull. Förut har han jobbat på ett annat ställe i tio är (samma ställe som vi träffades på) och där är mentaliteten riktigt dålig. Men nu kommer min älskade hem från jobbet och är glad, det är så otroligt skönt för mig att se det!

Jag var hos läkaren förra fredagen och hoppades på grönt kort att börja jobba igen, så blev det inte och min läkare meddelade mig ganska hårt att jag nog får vänta med det ett par månader till. Jag älskar verkligen mitt jobb och saknar det faktiskt ganska mycket. Mest saknar jag den sociala biten med kollegor. Det går nog inte att sticka under stolen att jag känner mig stundtals ganska ensam. Det om något är ovanligt att komma ifrån mig eftersom jag numera (och sedan många år tillbaka) har en rätt stor socialfobi. Jag klarar det en liten stund men sen tycker jag bara det är obehagligt med folkmassor i grupp och får för mig att alla är potentiella mördare.....

Helgen som var så hade jag fint besök av en kär vän från Stockholm. Självklart spelade vi mitt favoritspel TP och skrattade en massa. Jag hade även turen att få ha min älskade svärdotter här så vi tokade som vanligt. Många skratt och impulsiva ideér blev det.
Nu till helgen ska vi ha filmmaraton hemma och svärdottern kommer igen, ser så otroligt mycket fram emot det.


Stulit har jag gjort! Från Facebook faktiskt.



Jag tyckte detta var så otroligt bra skrivet så jag blev yr av lycka. Så klokt!

På tal om kloka saker så har jag insett att min svärdotter är en riktigt klok tjej. Anledningen till att jag vet detta är för att vi är så synkade. Vi kan vara en stad bort från varandra och när man bränner iväg ett sms och berättar vad man gör så svarar hon att hon gör detsamma just då. Och hon förstår sig på mitt program som jag tokgillar, nämligen Big bang.

Nu ska jag gå och skriva morgondagens to do list och sedan parkera min röv framför tvn.

10-4

1 kommentar: