Summa sidvisningar

torsdag 29 november 2012

IKEA, Kalix, Jul och Rackel

Hej och hallå på er

Veckan är inte ens över och jag har ändå på nått mysko vis lyckats få en massa gjort. Vi tar det från måndag.
På måndagen steg jag upp innan jag ens gått och lagt mig (japp sömnproblemen är kvar) Sen packade jag sonens grejer, Mannens matlådor och vinkade av dem till skola och arbete.
Sen var jag hos blodvampyrerna. Och trots att jag sa till före om ett bamseplåster så nekades jag detta med den lama ursäkten att de inte hade och inte fick köpa in några heller. Jag skällde ut dem efter noter eftersom jag tycker inte det ska vara så svårt att uppbringa ett bamseplåster om en så rädd människa som jag har lyckats skrapa ihop mod att gå dit och bli torterad.
Sen var jag in till min läkare som är bara så bra!! Vi diskuterade sömnproblemen en massa, micklade med recept och provade en sjunde sort sömnmedel (oja, jag har ätit mig genom halva apoteket i jakt på sömn)
Efter detta så gasade jag hem och där stod fina Jane på bron och väntade på mig.  Det är inte bara jättekul att träffa henne utan jag fick en jättebonus! Hon gjorde dessa fina tassar på mig!





Gissa om jag är nöjd!!!!! Visst är det lite svårt i början att lära sig på nytt att greppa saker, plocka upp saker och skriva på tangentbord. Men som Ni ser så har jag även lyckas ordna detta.

Sen så for jag till min svärdotter på eftermiddagen. Vi åt mumsig mat, färgade mitt hår (!) så nu är det icket rött mer (bild får ni en annan dag)

På tisdagen var vi först till Kalix för jag skulle rönka ryggen. Gick fort så sen blåste vi upp till IKEA för att bränna pengar och göra klart lite julklappar. Efter det så for vi över till finska Finland och racklade lite med saker.  Sen hem


Ja, jag vet inte. Om den här bilden har jag nog inte så mycket att säga förutom att nu fan ska det bantas!!!


Imorse så lyxade jag till vardagen med att servera mig själv frukost på sängen. Bara för att jag behövde det. Natten till idag har jag spenderat under mitt underbara kedjetäcke!!! Det är ett speciellt utvecklat täcke som genom att ha insydda kedjor skapar en ombonad och skön känsla. Det ska vara bra för folk som är som jag, lite eljest, med sömnproblem och depression. Billigt är det inte utan kostar mellan 5-9 tusen kronor. Men jag hade tur som en tok och fick mitt genom en människa.


En bild på mitt gosiga kedjetäcke. Så skönt!!!! Jag tror faktiskt att jag kommer börja sova nu. Täcket har även nån tryckpunktsfunktion som stimulerar vissa punkter på kroppen som gör att kroppen liksom utsöndrar sitt normala John Blund medel.

Igår hängde jag upp julgardiner och handlade även klart julklapparna!!! Jag är alltså färdig! Förstå och det är inte ens första december än!!!


Så nu kan jag luta mig tillbaka och känna ro och frid medan de andra stressar på!!

Jag fick ett sånt fint bord av min svärdotter, jag ska lägga upp en bild direkt det torkat (jag har målat om det litegrann........)  Det är så lätt och snyggt. Min tanke är att ha det som sideboard till soffan för kaffekoppen och sånt.

Det var lite grejor. Lovar en bild på mina julgardiner och annat jag roat mig med.

10-4

3 kommentarer:

  1. Är det svårt att kommentera?

    SvaraRadera
  2. Pälsbollen tycker inte det är svårt att kommentera. Skriv din kommentar i kommentarsrutan. Välj namn/webadress i rullgardins fältet "Kommentera som". Tryck på publicera. Klart

    SvaraRadera
  3. Bra att kedjetäcket funkar!

    SvaraRadera