Summa sidvisningar

söndag 2 februari 2014

Dieselkanon, BMW och köttbullar

Så kom dieselkanonen och den värmde upp garaget i ett naffs!!!


I mitt lilla och överbelamrade garage så gick BMWn in. Detta tack vare min otroligt snälla exman som hjälpte min sambo att bogsera dit BMWn från mamma. Så in med den i garaget och tina den. Senare på kvällen så gick den mirakulöst att starta, dock fyllde den garaget på en nanosekund med oljemysiga avgaser.....


Humor! Jag trodde att min sambo höll på att bränna ner garaget med dieselkanonen så istället för att ringa räddningstjänsten så skakade jag bara på huvudet och höll mig till kvällens hobbyprojekt, nämligen att göra hemmagjorda köttbullar!!!


Allt detta engligt momme Lenas mycket hemlighetsstämplade recept, och vet Ni vad? Hela familjen gillade de färdiga resultatet.


Så det kändes mycket roligt.
I övrigt i veckan så var jag tvungen att åka från jobbet i torsdags för jag led av feber, ledvärk och en outhärdlig trötthet. Tröttheten kan möjligen bero på den helvetiska helgen med hyrbilen då sömnkontot hamnade så fett på minus att säkert generationer bakåt drabbades av det.
Jag införskaffade mig tre stycken nya soffkuddar som numera pryder min soffa.


Mer inredning. Jag samlar ju som bekant på sköldpaddor, förut så ville jag ha alla de olika storlekar, numera vill jag ha prydnadssköldpaddor som får plats i mina olika ljuskonstilationer. Det senaste tillskottet fick jag av min bror som han köpte åt mig i Syd Korea.


Båda dessa har jag fått av min bror. Den gröna är från en resa i Peru och den bruna kommer från Syd Korea. Älskar dem bägge två och är mycket glad över dem

Så, med vikten så går det bra. Vågen står på 111.3kg idag. Jag kämpar, kämpar lite till och försöker verkligen ta mig tid till att träna och få resultat. Har bestämt mig stenhårt att inte behöva stå i vassen denna sommar. Jag vill trivas med mig själv och må bra. 2014 ska bli mitt år. Bara mitt. Och vet NBi vad? Jag struntar blankt i hur egoistiskt andra tycker att det är. Nu ska jag må bra. Målet med min viktresa är att jag nästa vinter ska kunna åka längdskidor, något jag verkligen älskade som yngre och har saknat så ofantligt mycket.


Xo låter sig kramas av Bobben. Idag var vi och såg på sonens hockey träning och hejjade på. Han är jätteduktig och jag förstår att hans far gillar att han spelar. Patrik och Bobben har kört och åkt en massa skoter i helgen och Bobben fick även följa med Patrik och de stora pojkarna och hämta skotern igår. Lyckan riktigt gnistrade i hans ögon. Underbart för mamma hjärtat.

Nisses hjälte och favorit var även här i helgen


Han gillar verkligen min mamma och så fort han ser henne vill han upåp i famnen och gosa. Kurret sätter igång omedel bums. Så mysig liten misse.
Denna månad ska jag boka in tid hos vetrinären för de två så att de kan få sina vaccinationer.

Ja, BMWn gick som sagt igång och felet visade sig vara fruset vevhusventilation. Det går att leva med. Men nu ska BMWn fixas upp i tipp topp skick, fotas och säljas. Detta på grund av att jag inte behöver denna bil för att köra till och från jobbet, utan kan nöja mig med något mindre dyrt. Då tjänar vi förhoppningsvis lite välbehövda pengar på affären. Sedan ska en billig pendlarbil införskaffas.

Ja, det var det. Vi ses om en vecka!

Lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar