Summa sidvisningar

fredag 14 februari 2014

Nya golv!

Idag är det alla hjärtans dag så vi börjar med att säga...


Härlig alla hjärtansdag vänner!

Idag så ska jag kocka black and white file med klyftpotatis åt mina barn, eller ialla fall två av dem. Den yngsta och den äldsta har jag här hos mig. Den yngsta blev hemma från skolan idag för att han har feber och den äldsta vet Ni ju alla vid detta laget att är hos oss på rehabilitering efter skoterolyckan. Mellan pojken spenderar dagen med sin flickvän. Så detta ger mig ett eminent tillfälle att skämma bort de övriga två. Mannen jobbar eftermiddag 15-23, så honom får jag överraska med vuxenmys ikväll när han kommer hem.

Jag lovade ju Er tidigare en bild på vårt nya golv på jobbet så här kommer den..


Ser Ni skillnaden?



Behöver jag ens säga att jag är väldigt nöjd. Mer jobb prat. Jag vet inte om Ni minns det men för några helger sedan så kämpade jag på med en massiv hög med rapporter och förvandlade detta till rådata som sedan blev statistik. Statistiken presenterades idag för kunden och de blev lyriska över mitt arbete. Inget känns så bra som att bli bekräftat genom sitt arbete att man gör ett högklassigt arbete. Det lyfte min dag idag när driftchefen kontaktade mig för att berätta att mitt arbete blivit jätteuppskattat av kunden och att de var intresserade av att se mer vad jag kan.

Jag har fortfarande fällt ut krokar på andra ställen då jag har planerat att i år avancera ganska mycket rent karriärmässigt. Det finns tyvärr de som försöker bromsa min framfart, men det tänker jag inte acceptera.

I övrigt kan jag nu med stolthet berätta att jag väger 108.4kg. Vilket gör att sedan den 1 januari har jag tappat ca 14 kg. Det känns fantastiskt! Detta tack vare träning och en mycket sundare livssyn.

Sen har vi börjat se oss om efter att förnya vårt boende, men där är det mest på spaningsnivå ännu.
Källaren tänker jag göra om inom en snar framtid till ett gästrum med egen toalett. Jag siktar på ett marint tema och jag tror det kommer bli jättefint. Det kommer även att bli ett vardagsrum och ett sovrum.
Men för att omvanligen ska börja så måste jag först tömma hela utrymmet, köra bort en massa på tippen, sprutmåla hela rummet väggar och tak och sedan inreda.

På grund av den kölden som drabbade oss för några veckor sedan så grävdes ett ganska stort hål i vår budget, men jag är ändå positiv till framtiden.

Nu ska jag hoppa iväg mot köket och se hur det går där, göra en vacker dukning och bara vara med mina pojkar.

Jo jag kan lägga in ett ps. Igår blev jag så arg på en person att jag trodde att jag rent fysiskt skulle falla i bitar. Sedan klev jag några steg bakåt, drog några andetag och har nu insett att den personen bara är satans avkomma och inte längre  (aldrig någonsin haft) makt att rubba mig ur mitt sinne. Det är en person som tror sig vara någon för mina barn, men istället bara slår djupa kilar av avstånd mellan dem med sitt beteende. Men nu är det ur världen och jag är starkare än aldrig förr.

Ikväll är det mysmiddag och bara kul på schemat. Kanske unnar jag mig även en promenad i vädret om mitt knä tillåter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar