Summa sidvisningar

torsdag 20 februari 2014

Barn och lådor

Mina söta grabbar som jag spenderade förra helgen med

Yngsta grabben Bobben


Största barnet vill inte liksom alls vara med på bild, men det struntade jag i. Mellanpojken var även han hit i helgen mellan lördag och söndag. Yngsta killen var helt lyrisk över att få ha båda sina storebröder hemma.


Vid min säng ligger det alltid några par stickade sockar, detta av den enkla andledningen att jag älskar dem och att jag tycker om att ha dem på mig på kvällarna. Sedan ramlar de liksom av under natten och skapar en fin designhög bredvid min säng. Mannen är gode less dem, men det struntar jag i, det är ju inte han som fryser om fötterna!!!

På tal om design så har jag faktiskt designat en speciell låda till vår hall...


Det är alltså denna låda som jag har mosaikat och fogat alldeles själv. Botten är gjord av ett grovt galler och sedan har vi svetsat fast ett fäste i botten som går runt elementet. För lådan står alltså på elementet. Denna låda är då till för att barnen och även de vuxna ibland har blöta vantar. Vi vet ju alla den där känslan när vi travar vantar på varandra, hoppas att de ska torka osv. Nu är det slut på det. Varje gång sonen kommer hem kastar han vantarna i denna låda och de är torra, varma och goa till nästa gång han ska ut. Skohyllan under är en design som jag och mannen gjorde för flera år sedan. Det är fyra hyllplan med lätt lutning så att vattnet från blöta skor rinner av i en hink. Mycket smidigt!


I detta ombytliga väder, varmt kallt blött slaskigt och allt möjligt det nu kan vara så protesterar mitt knä för allt det bara kan. Värken är stundtals outhärdlig och jag ligger och vrider mig av smärtor. Smärtan gör att jag blir på fruktansvärt dåligt humör.
Det hjälper inte heller att min energi på jobbet sakta men säkert rinner ut, det är inte roligt längre. Eftersom jag är en driftig kvinna så har jag redan börjat hitta på annat. Var på ett årsmöte med facket igår, blev invald till styrelsen (!) och har nu en hel del andra projekt att göra. Bland annat så ska jag på en veckas lång utbildning snart. Det känns skönt, och framförallt ger det mig lite andrum.
Efter den utbildningen så ska jag nog resa bort ett tag.
Var jag ska vet jag inte ännu, men jag måste iväg. Om jag kommer att resa själv vet jag inte, men JAG måste iväg.

Magsåren samlas på hög då det är mycket med huset och ekonomin just nu, inte så att vi står på bar backe, icket det, men det är tid i arbete som vi saknar. Detta för att vi båda jobbar så mycket att det blir svårt att få tiden att räcka till sådana justeringar som ska göras. Nog om det.

Nästa vecka blir det kalas på Pälsbollens Place, då äldsta sonen fyller år.
Presenten som jag kommit på tycker jag att är riktigt bra om jag får säga det själv.

Avslutar med detta



Hejdå för nu och vi hörs senare.



Ja just det måste lägga in ett PS. Världens bästa och finaste mamma har ju varit hos frissan! Jag tycker hon blev så himla fin i håret!


Tekniktokiga mamma har även köpt sig en Iphone 5s. Så jag hjälpte henne med att hitta ett irriterande spel. Man gör så gott man kan.

Nej, nu säger jag hejdå och ansluter mig till kaffedrickandet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar