Summa sidvisningar

söndag 2 mars 2014

Getingbon och mobiltelefoner

Helgen går mot sitt slut och jag laddar upp för en relativt tung vecka på jobbet.
Vi börjar med hälsan. Jag mår kanonbra och är inte sjuk eller annat. Men jag har två stora problem. Det första är att jag har sömnproblem, det bästa med det är att jag tack vare en för en gång skull vettig läkare har fått hjälpmedel för detta. Det andra är mitt knä.
I onsdags kraschade det och jag föll ur bilen hemma. Knät hade låst sig och jag låg faktiskt bara och skrek. Det blev inte bättre av det. Så min rådiga sambo hämtade mina kryckor och sedan dess har de varit mina vänner.

Så jag är inte lika mobil längre. Smärtan i knät gör mig på ett väldigt märkligt humör. Jag blir stundtals riktigt förbannad och stundtals rent ut sagt suicidal. Men frukta inte, jag är för lat för att faktiskt ta tag i det.

Bytte duschblandare i dushen..


Snyggt


Men kontollerat av mannen


Sen så har vi ju skurit ner ett gigantiskt getingbo från vinden


En halv svartsäck tog det upp. Äckligt. Nåväl när det väl var gjort kunde jag plocka fram och underhålla vår vän Tobey. Tobey ska få åka söderut till sötaste Vilde så hans föräldrar får sånna där mysiga tix i ögonen *fniss*



Nu har jag strax ingen tid att sitta här för jag ska iväg på staden med min mamma. Men jag måste få visa hur pysslig jag varit. Jag har köpt vita kvistrosor och satt dem i vatten med blå karamellfärg. Detta är resultatet

 Och en closeup


Och blåare kommer de att bli. Sötaste sonen klarade testet och fick därför en alldeles egen mobiltelefon i helgen. Han har lärt sig att smsa med den och blir bara bättre och bättre på att skriva och läsa. Det är roligt att se. Och vad fort det går för honom att utvecklas, jag hinner ärligt talat inte med.

Lite stressad över jobbet i veckan men försöker finna lugn och den energin jag behöver. Fortfarande är jag i skräck över att bara gå av på mitten.

Nu får det vara nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar