Summa sidvisningar

måndag 21 oktober 2013

20131021

Vinkar *hej hej*

Ja, hur blev det nu.
Jo, jag jobbade lördag och söndag. Och hade ont i nacke och axlar och knä. Ringde idag och bokade läkartid i hopp om råd. Sjukskriven veckan ut.
Så vad gör man när man måste vila men ändå göra något?
Jag läste ut boken jag lånat av min mamma, hämtade barnen från skolan, plockade kottar i skogen och så var det igång.
Det bor insekter på kottar, jag gillar inte insekter. Ner med kottarna i en ugnsform och in i ugnen.

Jag och min bästa vän började spekulera i juldekorationer och googla, det slutade med akutfärd till ica, inhandla en grapefrukt och fyra lime. Bästa vännen hade ju såklart en citron i handväskan, jag menar, vem har inte det?


Så nu torkar vi skivor av citrus och kottar i ugnen. Allt dör vid 100 grader så min vän så jag skrattar lömskt åt de små satarna som försökte följa med in i mitt hus.

Vi ska göra egna dörrkransar och juldekorationer i år och det ser jag så mycket fram emot. Imorgon ska jag åka till min mamma med boken jag lånade och stillsamt vila ryggen. Det bekymmrar mig ganska kraftigt att knät har börjat värka så jävulskt. 25 dagar kvar. Nåväl, biter ihop.


Min vackra höstbricka.
Till vänster ser man parfymen jag fick av min sambo när jag åldrades.

Nu ids jag inte skriva något mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar