Summa sidvisningar

lördag 17 augusti 2013

Stockholm och pussungar!

Inatt har vi haft pyjamasparty på Bergsvägen. Rara barn sover sött.

Jag fick även en bild på Rufus men den är ganska suddig så den behåller jag för migsjälv :)
Vi har varit till stockholm, allas vår huvudstad. Den resan blev lite stressigare än vad som var tänkt så självklart återvände jag till Boden med magkatarr. Men oj så roligt vi hade!!!
Vi började med att packa bilen på torsdagskvällen (megamysigt med picnickorg och temos med kaffe och sånt.) Sen startade vi vår resa klockan 00:00 och på fredag morgon så kom vi fram till storstaden. Direkt åkte vi till en bilhandlare (för att passaten går som ett arsle och är omöjlig att få fason på) Vi hade redan kikat ut den bil vi skulle ha. Tyvärr så var ju den bilen på omlackering och skulle komma tillbaka på lördagen först. Så vi gasade till hotellet. Biz Apartments Gärdet. Ett underbart hotell och vi kommer så bo där fler gånger!!!


Se bara så fint!!!
Och jag måste säga att jag ändå tyckte det var ok pris. Bussen gick alldeles utanför hotelldörrn så det var ju kanoners!
Fredagen var väl då som mest en dimma eftersom vi var så sjukt trötta båda två. Däremot var det fart på oss på lördagen! Frukost dusch och sen iväg. Vi började med att mingla med Vilde och hans fina föräldrar. Latte på stan!!!! Underbart, och söt som socker är han!


Efter lattandet på staden så begav vi oss till Huddinge för att göra bilaffär med SöderBil AB. Målet var att byta in  äckelpassaten och max lägga 20 tusen mellan på objektet vi spanat in.
Kroknäsorna tog passaten som inbyte (vi behöll vinterdäcken) och blev med BMW!
Se vår skönhet!


Underbart!
Sen skulle vi bara tillbaka till hotellet, parkera bilen och bege oss ut på staden i solen. Men jo nä, det var ju den där Pridefestivalen och en massa hollon som hoppar runt och en massa vägar var ju avspärrade. Så tjugominuters färden från Bilaffären till hotellet tog nästan två timmar!!
Det var ju minst sagt stressande. Väl på hotellet tog vi taxi till gamla stan och mötte upp med Nettan och Andreas för middag och öl. Mycket välsmakande och skönt att varva ner efter en sådan stressig dag!!
Sen tipsade Andreas om ett rock n roll ställe typ som hette Stampen, där hade de mycket roliga toalettskyltar för att klargöra var hanar och honor skulle gå!!


Gapskratt!!!
Nåväl, där blev det pilsner och hög volym. Efter det for vi in till city där vi var tvugna att gå på dygnet runt apoteket på Klarabergsgatan. Jag hade ju lyckats dra på mig både skavsår, blåsor och fire in the hole. Så det inhandlades skavsårsplåster och en tub Hellosan sen var jag som ny!
Öl på Laughing Duck, buss till hotellet och avslutning med sömn. Underbara säng!
På söndagen mådde jag betydligt bättre än min kära hälft, men jag måste ändå säga att han bet ihop som en riktig man och undlät sig att klaga.

Vi packade ihop, begav oss mot Jordbro för fluffning hos bästa Nettan.


Nettis tokmysiga balkong!
Direkt vi anlände till Jordbro så bestämde vi att nu skulle det frossas! Vi for till Oden Pizzeria och beställde varsin Oden Kebab. MUMS! (Tyvärr ingen bild för jag var så sjukt hungrig att det inte fanns tid att fota)

Sen fluffning hos Nettan, brakgod middag och hemfärd.
Vid hemkomst så var jag stolt innehavare av / blåsor, tre skavsår, magkatarr och en BMW. Det kallar jag en bra helg!!!

Nu har jag gjort mitt yttersta för att uppdatera lite snabbt och måste ta en paus, jag återkommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar