Summa sidvisningar

lördag 15 september 2012

Nytillskott på Pälsbollens Place

Men hallå där ute.

Åter igen så har jag ju kommit lite efter med uppdaterandet, så vi drar väl en snabbis då. Förra veckan på måndagen så hittade jag en annons på Blocket.


Och jag såg ju direkt att det var Nisse! Så in med ungarna i bilen och mot Piteå. Junior lyrisk av att vi skulle hämta en kissebebi.


Han somnade som en stock i bilen. Nåväl. Vi hämtade vår nya familjemedlem i Norrfjärden och den 10 september i måndags var han nio veckor. Hemresan gick väl och vi älskar honom allihop. Han är ett energiknippe och har en massa fart i sig.


Nisse vid ankomst till Pälsbollens Place. Jag tror inte riktigt Ni förstår hur liten han är så jag har faktiskt en bild!


Och internetintresserad...


Xo är däremot måttligt road av hans mammas tillslag att skaffa honom en lillebror. Men nu tar han det med ro, eller han fräser och morrar iaf inte längre åt Nisse.


Urgulligt.
En sak som är lite humor i det hela är ju att Mannen har jobbat natt sedan Nisses ankomst så han har ingen aning om hur mycket fart det är i Nisse på nätterna. Och eftersom det har varit jag som varit hemma med honom så har jag nu fått fram en morsgris till.


Han ska helst ligga på mig när jag sover, eller när jag sitter vid datorn ligga på min högra axel och sova som nu. Han äter; makaroner, vitlök, vanlig lök och kycklinggryta. Så det är inga problem att få i honom mat. Men på grund av hans makaronikost så kan jag berätta att när han björnar i kattlådan får man evakuera huset. För den där lilla krabaten kan lägga av saker som luktar värre än en öppen grav.

Nog om det. För övrigt har jag varit hos en sjukgymnast i veckan. Det var toppen! Jag tyckte verkligen om att gå dit. Det skönaste av allt var att direkt hon såg mig första gången så frågade hon om jag inte hade jätteont och hur det egentligen var möjligt att jag kunde gå. Jag har väldigt ont i kroppen och har väl tänkt att det nog är jag som håller på att bli knäpp hypokondriker eller nått. Så det var jätteskönt att hon kunde se att jag verkligen har ont. Så jag ska dit två gånger i veckan. Så därför tror jag att med hennes hjälp kan jag bli mycket bättre och mycket snabbare.
Igår var jag på möte med nån knepig läkare på vårdcentralen. De kallade mig till ett möte, jag kom dit, spenderade 170kr och 43 minuter på ingenting. Jag har ingen aning om vad han ville, vad han jiddrade om och varför jag egentligen var där. Så på måndag ska jag minsann gå dit och kräva pengarna tillbaka.

Annars så händer det nog inte så mycket.

10-4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar