Summa sidvisningar

torsdag 22 mars 2012

Det handlar om att behandla

Hej och hallå där ute.

Dagens inlägg handlar om att behandla. Med andra ord hur olika vi alla är. Jag väljer att behandla min sorg genom att ta för mig saker att göra. Jag sörjer min älskade katt Mike, men jag gör det på mitt vis. Alla har sitt egna sätt. Jag och sambon monterade upp en tavellist i sovrummet som vi sedan fyllde med bilder.


Vi har så många fina minnen och jag är så glad att han valde att bo med mig och oss. Alla skratt han gett oss och alla hans egenheter lever kvar i minnet. Stundtals hugger det till i hjärtat, och då bearbetar jag det då. Jag tillåter mig att vara arg, ledsen, frustrerad och fylld av saknad. En del i mitt sätt att bearbeta/behandla min sorg är att engagera mig i något. Objektet för mitt engagemang blev hallen här hemma. Sambon blev självklart engagerad han också.


Hallen innan vår framfart.


Trappan upp. För den oinvigde så kan jag be Er kika extra noga på de gamla tapeterna, de är upp och ned. Detta har stört mig i många år. Så jag och sambon började med att riva tapeter och måla tak.


Finaste älskade sambon i målartagen. (Jag rev tapeter, men eftersom jag gjorde det så fanns det ju ingen som kunde fota så det är inte med på bild.)


Nya tapeterna på plats! De är så snygga att jag blir helt lycklig och kan sitta och glo på dem i timmar! Vår relation testades även för detta var första gången vi tapetserade ihop. Vi har ju satt upp väggfixaren tidigare i utbyggnaden tillsammans och det gick ju bra, men det var inte att tapetsera. Vår relation överlevde och vi bråkade faktiskt inte alls så farligt. Vi var lite oense några gånger men då tog vi helt enkelt en paus, funderade och satte sedan igång igen. Så vår relation är nog starkare nu och vi funkar finemang ihop även under tapetsering. Vi är ett bra team!


Trappan upp.
Självklart ska jag lägga upp fler bilder när alla lister är på plats och även bilder på trappan ner. Tyvärr tog jag ingen bild på trappan ner till källaren innan vi tapetserade, men det var en neongrön färg som var HEMSK! Men nu är det stil och klass. Det känns jättebra.

I övrigt har vi tagit ett underbart beslut jag och sambon. Det är ju så att mesta delen av min frustration här hemma går ut på att jag upplever att jag är den städande och ordningsamma i vår relation. Detta skapar en irritation när jag upplever att Sambon inte kan läsa mina tankar och göra "sin" del av städet. Så vi tog beslutet att anlita städhjälp varannan vecka! Så smart och framför allt skonsamt för stressnivån!

Det var en snabb uppdatering så får vi se hur länge det dröjer till nästa gång.

Fånga dagen, tänk positivt och var framför allt rädda om varandra.

// Pälsbollen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar