Summa sidvisningar

onsdag 20 augusti 2014

Vilken sommar!

Eller hur?
Stekhett och värsta tropiska vädret, i alla fall hemma hos oss.
Att försöka uppdatera vad som hänt det senaste halvåret går knappast utan att bli långtråkigt och babbligt. Så vi tar det väl lite som det kommer.

Opererade det fördömda knät den 19/6 och det gick jättebra. Jag är evigt tacksam min mamma som agerade hemhjälp första veckorna och även kokerska och underhållare. Utan henne skulle familjen dött av svält i sin egna avföring och jag hade väl ruttnat upp.
Underhållning kan meddelas att jag nog antagligen aldrig i hela mitt liv mått så fantastiskt gött som när jag vaknade upp efter operationen. Jag kände mig lätt, lycklig, svävandes och ja, svinhög faktiskt. Fnissade hela vägen från Piteå och hem.


Och ja just det! Så där paranoid att man tror det lurar en lönnmördare bakom varje gardin (kan inte sluta skratta åt bilden själv)

Så skaffade vi ju ytterligare en liten katt, nån gång där på vårkanten. Han är född 4/4-14 heter Mike och är älskad av alla!


Sjösatte och båtade med Sannie


Och på Sannie fixade vi oss en alldeles ny lampa, återbrukad av matrial vi hade hemma. Orginalet fick jag av min fd svärfar för en miljard år sedan. Sedan har oljetanken fått en läcka, så den gjordes om till el.


Och vilka fantastiska bilder jag tagit i år!!!!


Vacker afton på Kallaxön


Så i sommar har jag trots opererat ben, badat, simmat, varit ute med båten, fotat, återbrukat, gift mig och haft fest.
Allt detta i ett underbart väder med extrema plusgrader!
Men hips vips blev även jag en fru (vi har varit hos fotografen så jag tänkter inte sabba tillfället med att lägga upp de pinsamt dåliga bilderna jag har)

För någon dag sedan så byggde vi oss en öppenspis och installerade i nya sovrummet.


Det var väl det halvåret. Umgåtts med fantastiska vänner i sommar och är så oändligt tacksam för alla som ställt upp i tid och otid, när jag storgråtit som mest av värk och leda, eller som skrattat med mig när jag behövde det allra allra mest. Till de som har kramat mig när jag behövt det, sparkat mig i rumpan och peppat mig, men mest av allt för att de funnits för mig.

Nu är det slut på sommarens heta plusgrader, höstmörkret kommer krypande. Det bästa med hösten är att man får tända hur många ljus man vill, kramas i soffan på kvällarna och dagarna har återigen en plan.

Så hoppas Ni har laddat för det har jag. Vintern -14, här kommer jag!


Upp med landningställen, sätt fast säkerhetsbältet, spänn fast komradion, för nu kör vi.

10-4 fru Pälsboll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar