Summa sidvisningar

onsdag 11 juli 2012

Semestertider?

På Mannens semester händer det grejer vill jag lova! Skänken är nu fogad.


Ska lägga upp en bild på det färdiga resultatet senare när jag tömt kameran. Just nu så står den iaf i vårat sovrum, precis enligt plan! Det har även snickrats och målats här hemma. Vi blev helt enkelt så less på våran granne som ALLTID glor på oss när vi är ute på våran egen bro. Så vi byggde ett insynsskydd.


Utsidan, målat och klart. Till insidan hade jag en liten egen lustig plan som älskade Mannen hjälpte mig att genomföra. Först hittade jag ett gammalt skåp i källaren.


Inte så tjusigt. Men efter lite tapetsering, målning, införskaffande av glashylla och uppmonterat blev resultatet helt fantastiskt!!!


Tapeten har jag satt på en utskuren masonitskiva. Det är sparade tapetsnuttar från när vi tapetserade om hallen i vintras. Snyggt blev det, men när jag skulle fästa tapeten på skivan så tänkte jag "Spraylim, vilken fin uppfinning" Detta visade sig vara mycket lurigare än jag trott. För inom loppet av ca 5 minuter hade jag limmat fast delar av tapeten i köksbordet, min egen fot i köksgolvet och det var rent ut sagt super glue över hela världen!!!!! Mycket frustrerad och irriterad var det bara att städa upp efter eländet. Sen tog vi paus och for till Neptun med Sannie och Junior.


Goaste hjärtat mitt.
Det var roligt att komma hem för vi hade gjort så fint på bron med lite ommöblering och sånt.


Detta är alltså insynsskyddets insida och nu den mysigaste delen på bron!

Älskade Mannen har även satt sin kära svarv på plats i garaget.


Det är en kombimaskin för metall. Både fräs och svarv. Personligen är jag inte så intresserad men Mannen lyser av lycka och spenderar nu massa tid i garaget.

Tänkte berätta lite hur det är att bo i Norrland.
Idag när jag var på ICA så stod det en äldre dam bakom mig i kassakön. Plötsligt frågade hon "Ursäkta att jag frågar, men jag står här bakom och tycker du luktar så himla gott. Får jag fråga vad det är för parfym?" Jag vrider på mig generat och svarar sanningsenligt "Myggmedel"...... Dagens garv med andra ord.


Om man bygger en sån här och sedan betsar den, så blir det så här i vårat vardagsrum...


Tadaaa!!!

Nåväl, nu är Mannen ute och kör sin TS, jag spelar Spotify och leker lite i min egna värld. För i min egna värld kommer inget åt mig, här är allt bra.

10-4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar