Summa sidvisningar

lördag 21 juli 2012

Sannie 2012

Hallå där borta i etern, här sitter jag och har nyligen smort in mig med alovera. Varför gör jag det då? Jo vi har ju varit ute med båten en massa, och med båtresande kommer solbränna. Så är det bara....


Vi hade med oss juniorerna som vi aktiverade på olika sätt. För den stora junioren blev det att köra båt så vi kunde steka i solen...


Far och son går igenom våran färdplan och färdväg. Sen så sköter Nicklon körandet själv...


Kapten Nicklon i full gas!
Den mindre junioren underhöll vi med fiske, bad och sällskap...


Måste vara årets badpojke! Junior hade även bestämt sig för att han skulle fiska och han skulle få fisk, så han arbetade kanske i elva tolv timmar under dessa fyra dygn med att kasta med kastspö. Sen fick han meta och tro fan det blev utdelning!!!


En mycket stolt liten kille! Sen finns det ju inget bättre än att få mysmeta med sin favvobrorsa!

 Go gossarna!


Dom stora gossarna satt mest och pratade båtar, båtar båtar och båtar. Jag underhöll mig med lite diskande, bokläsande, passa upp på de övriga och plocka i ordning grejer.
Vi var på tre ställen på fyra dygn. Först på måndagen for vi till Kohamn i Kalix skärgård, Sen flyttade vi oss på tisdagkväll till mitt favoritställe i hela skärgården, nämligen Renskär, sen på onsdagen så lättade vi åter ankare och begav oss mot Småskär, där vi på torsdagen njöt av våfflor och grädde. Vi kom hem på torsdagen, jag tvättade upp kläder och handdukar, idag ska vi på Boden Alive festivalområde och se vad de har att erbjuda för kul och gott. Passar på att tvätta lite till och förhoppningsvis så planerar vi för att bege oss ut bara jag och Mannen på böljorna de blå på söndag.  Och vara borta ett par fyra fem dagar!
Man måste ju passa på nu när Mannen har sin sista semestervecka. Nu ska jag dricka kaffe, duscha upp mig och sen mot Alive. Må gott kära vänner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar