Summa sidvisningar

torsdag 13 januari 2011

Mosaik, en del av en hobby?

Jag har yppat det här tidigare men eftersom jag inte har något emot att upprepa mig, så skriver jag det igen. Jag har ingen hobby. Jag går på ren överlevnad. Ni vet, jobba, städa, tvätta, diska, handla, laga mat etc.
Vilket gör mig nå helvetiskt uttråkad!!!
Till och med snudd på gränsen till deprimerad. Det finns ju ingen vettig person med hjärnan kvar och i funktion som svarar "Men jobbet är min hobby!" när någon ställer frågan vad man gör på fritiden. Jag svarar så. Det är TRAGISKT. Såå, därför har jag börjat den vilda jakten på Hobbyn!
Jag och bästaste vännen har länge diskuterat att det här med mosaik, det verkar ju jättekul! Så igår drog vi planerna ur huvudet och satte igång! 2 stycken skapelser gjorde vi, ikväll ska vi foga dem och det ska bli spännande!


Detta är bästaste vännens sminkbord. Mega tjusigt av oss!


Och detta är vårt mästerverk! En lampfot!!!!! Visst är den snygg!!!! Och det var ju till och med riktigt roligt att mosaika så detta är nog något jag kan tänka mig att utveckla till en hobby! Jag har redan en otroligt fiffig idé på en brutal väggprydnad, nu är det bara att hoppas att jag gör något av planen och inte kurkar för alla hinder innan.
Till den charmiga lampfoten hade jag tänkt mig en lampskärm i grön/blå färg.

Så utvärdering av mosaikandet så här långt; Megaroligt!!!!

Nu har jag faktiskt inte tid att sitta här och uppdatera Er längre för min dag är fullspäckad med måste göra grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar